Sjuka drömmar

Jag råkade somna på soffan i pausen mellan andra och tredje perioden under matchen Rögle-Leksand. Jag drömde om ekorrar och helt plötsligt var Emma hemma. Hon satte sig i fåtöljen brevid mig med en stor skål med popcorn och bytte kanal på tvn. När jag vaknade så trodde jag helt ärligt att hon var här, men jag var själv. Upptäckte på datorn att precis när jag vaknade på gjorde Rögle 3-2, jag borde ha fortsatt att sova.
Hatar när man somnar till sådär, man känner sig så konstigt. Jag tyckte det kändes som om att mina kinder hade svällt och var babyfeta!! Leksand förlorade med 4-2, blev slagsmål så att alla 10spelare på isen åkte ut, Leksand hade 3backar att spela med och allt gick bara skit.
Pappa ringde direkt efter matchen och svor, men vi avslutade samtalet med lite skratt ändå. Som leksing måste man hålla humöret uppe. Efter det ringde Sara, jag trodde helt klart att hon ringde för att skratta mig i örat men hon var snäll. Nu ska jag hålla mig vaken för att kolla på Beck, alltid lika trött på söndagar efter all hockey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0