Bortaförlust och vinst för HV71

Efter en 2timmar lång bussfärd så kom vi fram till ingenting, stans håla och en liten plutt ishall =) Vi fick reda på att vi bara var 2FEMMOR. Gaah. Så vi var rejält trötta redan i första och vi låg under med bra många mål, minns inte riktigt. I mitten på andra fick jag gå ner som back i boxplay, det var år och dar sedan jag hade den positionen. Men jag gjorde ett riktigt bra byte och tränaren satte mig som back i resten utav matchen. Måste säga att vi nog släppte in 1mål under den tiden, och det var inte bara för att jag var back utan för att tränaren kastade om i femmorna och vi lyckades hitta mer energi. Såklart skulle en spelare bli skadad och sitta bra mycket så jag fick vara inne på tre byten irad som så många andra spelare. DET var jobbigt!!! Jag trivdes ganska bra på backen trots att jag var dålig, funderar skarpt på att försöka träna mer på den positionen och styra upp det till nästa säsong, om det blir någon.

I bussen lyssnade vi på Timrå-HV71 och det blev ett jäääävla liv när HV vann. Lite blandade känslor för min sida, kul att se lagkamraterna glada och se att det går bra för min klubb.

Jag kom hem runt 21 efter en tur på maxi, kollade på melodifestivalen och nu kollar jag fortfarande tv. Bli trött någon gång tack! Jag ska trots allt gå upp ganska tidigt eftersom att vi har samling 10.15 i morgon inför föräldramatchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0