Det värdefullaste man kan ha!

Min pappa är helt underbar, även om jag ofta är irriterad på honom och tycker att han kan vara väldigt jobbig. Men det är en vanlig känsla man har när man pratar om föräldrar. Det bästa med att flytta långt bort från min pappa är att jag har kommit närmare honom, nu pratar vi bara om viktiga saker och slipper allt tjat om att jag ska städa och fixa. Vi har helt enkelt fått en underbar relation och jag har upptäckt hur positivt inställd min pappa är till livet. Nu när jag har mått dåligt över en hel del saker så får han mig alltid att skratta, även om jag är nära till att gråta. Han säger precis dom sakerna jag vill höra, han säger sanningen även om det gör ont, han ger mig goda råd.
Efter allt som hände min familj så började vi bygga upp en riktigt bra relation, och jag saknar min pappa mer än någonsin just nu. Det är skönt att ha en förälder vid ens sida när det händer saker, men efter 30minuters samtal så lyckades vi få fram beslut och bra saker. Jag avslutade samtalet med ett leende på läpparna, när jag i början var nära gråt. Jag önskar att alla hade en pappa som min =)

Ytterligare en bra sak med honom är att han är galen och Leksing, tror det har smittat av på resten utav familjen!


Kommentarer
Postat av: IDA

Sv: Och exakt när flyttade du till Jönköping, kvinna? Haha, jag måste börja ha bättre koll. Ja du, ingen snö vore trevligt! Hoppas den försvinner snart :/

2009-01-30 @ 00:01:55
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: IDA

Och förresten.. Om inlägget.. Jag förstår att man kommer närmare genom att vara ifrån varandra, man börjar uppskatta tiden med personen/personerna mer och att sakna någon gör oftast relationen bättre. Faktiskt, för mig i alla fall. :) Men ändå känner jag mig obekväm med tanken på att flytta ifrån Lina och mamma (när jag nång gång gör det) eftersom vi är så nära - men samtidigt är det säkert på bra ett sätt.

2009-01-30 @ 00:09:11
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0