En dag i Kinnarps

Så fick morgontrötta jag gå upp 9.00 i morse (okej, jag låg och drog mig ett tag), min kropp värkte och jag ville verkligen inte gå upp! Käkade gröt och drog iväg till Kinnarps. Ispass stod på schemat med samma sköna tränare som igår! Tyvärr fick vi träna i b-hallen idag, lite skönare iofs då den är kallare. Tunga lår, HVTV som var där och filmade, men rätt så skönt att träna ändå. Slängde av sig grejerna, tog en korv och dricka, satte sig på läktaren och spanade på HV som hade matchuppvärmning inför matchen ikväll. Skönt att umgås med lite hockeytjejer och andas hockey igen, det får en verkligen att vilja leva!
Nu har jag varit och handlat, diskat och dricker kaffe. Ska äta om en timme och vid kl 18 ska jag tillbaka till Kinnarps för att ha fysträning i gymmet, efteråt är det ispass med a-laget men jag skippar det idag igen och kanske, bara kanske åker lite skridskor vid sidan av och kan vara puckkalle eller något.

Har varit två sköna dagar nu med träningsvärk och det känns verkligen som om att jag är på gång. Jag vill inte härifrån, jag vill vara kvar, jag trivs i HV71 och det kommer kännas jobbigt att få lov att byta lag igen i höst. Fan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0