Trollhättan-HV71 2-4

JA! Vi vann seriepremiären, även om det "bara" var med b-laget kändes det faktiskt skönt. Det är ju ändå samma standard på serien som jag alltid har spelat i förut..
Lyckades göra mål på en retur i mitt första byte och satte sedan 2-0målet även där på en retur. Vi tog ledningen med 4-0, det hade lika gärna kunnat stå 20-0, vi var överlägsna. Vi var helt enkelt inte på hugget framför mål och satte alla dessa returer som hamnade framför näsan på oss. Oturligt nog lyckades vi inte hålla nollan, synd för lilla Emma som är nybörjare i målet. Vi hade ingen annan målvakt att sätta in, så hon fick hoppa in.
Äntligen lossnade det, kändes bra att jag gjorde en bra match. Jag behöver vara grym i b-laget för att sedan kunna fortsätta träna bra med a-laget och på så sätt få mer självförtroende. Nu jävlar =)

I morgon har a-laget hemmamatch och jag ska dit och kika hade jag tänkt. Om jag inte har för mycket att dona med, men känns som om att jag MÅSTE dit och spana. Ett svårt motstånd väntar i morgon, Hanhals. Tydligen ska det vara ett motstånd som laget fruktar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0