Tentaångest?

Idag hade jag mina sista litteratur föreläsningar innan tentan, kan ni tänka er att om en vecka har jag redan gjort min första tenta. Helt galet, jag måste plugga som en tok, för på onsdagen har jag ytterligare en till och sedan en vecka efteråt har jag ännu en till. Inte vanligt med 3tentor på 2veckor kan jag tänka mig. Hur ska jag klara det???

Blev fika med tjejerna efteråt på Johans, till sist blev det bara jag och Alicia kvar som satt och funderade på livets mening. Efter dagens fjärde kopp kaffe var det dags att bege sig hem för att handla och äta nudlar! Fortsatte mina funderingar över livet med en timmes telefonsamtal med Papps. Alltid lika bra att ha en förälder som lyssnar och förstår, som alltid har bra saker att säga. Det bästa är att han har lovat att koka lingonsylt till mig! Så om lite mer än två veckor har jag sylt här hemma. Längtar verkligen tills familjen kommer, synd bara att pappa troligen bara stannar en natt. Vill att han ska vara kvar längre, fast han kommer säkerligen ändå gå mig på nerverna efter två timmar.

Satte igång med att lägga upp allt plugg ikväll, så i morgon vet jag vad jag ska ta itu med. Blir till att läsa fem korta noveller, analysera frågor och glosor om dom. Det är del 1 utav 4 utav den första tentan. Känns bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0