Kaffets roll i studentlivet

Jag sitter här med en kopp kaffe och njuter, det är faktiskt dagens första. Efter några timmars plugg så kände jag att det fattades någonting, mitt huvud hängde inte med, redan nu efter nån klunk känner jag mig bättre.
Hur kan kaffe ge en så mycket energi?
Är du på högskolan ser du nästan alla springa omkring med dessa kaffemuggar, de flesta dricker kaffe och jag kan tänka mig att jag kommer dricka betydligt mer inför tentorna. Vilken kostnad egentligen, 7kr koppen i skolan. Mer än det dubbla på vanliga fik, priserna borde sänkas. För jag skulle då aldrig klara mig utan kaffe en hel dag, speciellt inte när jag ska sitta på föreläsningar.
I morgon börjar jag klockan 08.00, English grammar står på schemat, det kommer gå åt mycket kaffe i morgon känner jag. Nästa vecka ska jag även börja plugga inför tentorna, blir att stänga in sig i några veckor nu så att man får någonting gjort. Inga fester, bara hockey och skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0