Heeej mitt vinterlaaaaand

Idag var det första gången jag fick lov att skrapa rutorna här i mitt Småland. Kändes verkligen inte bra, nollgradigt var det också. Så jag körde lite lugnt på vägarna idag, får snart mina vinterdäck!

Idag var jag i skolan och hade min första föreläsning om Cultural Studies, som hölls utav min favorit lärare Patricia från Scottland. När jag först klev in i klassrummet blev jag rädd, till och med riktigt nervös. Det var så många nya ansikten, och jag tänkte på mitt tal jag ska hålla inför klassen om någon vecka. Det är ungefär 15 nya internationella studenter som har börjat delkursen med oss, fast dom verkar vara trevliga. Så länderna är nu; Sverige, Spanien, USA, Mexico, Tjeckien, Holland. Tror inte jag glömde något nu va? Ganska kul att vi läser "American Civilization" just nu om just Amerika, och att vi bara har en Amerikan i klassen. Han får prata en hel del när vi pucklar på honom med fördomar!

Träningen känns bra, även om låren börjar bli stumma. I morgon har jag ledigt men tror det blir en promenad ändå, fast bara om det är riktigt fint väder. Annars är det inte värt det!
Torsdag kommer pappa och bror hit, har träning på kvällen som de ska spana in. Så ska man bli kritiserad och verkligen visa att man blivit bättre. Tänk om de inte ser det? Utan att det bara är jag själv som märker att jag har blivit det....

Kommentarer
Postat av: Lisa

gah, längtar inte tills vi får börja skrapa rutorna här uppe i härnösand, längtar inte efter vintern nu :(

2008-10-29 @ 00:06:30
URL: http://lisawestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0