Förlust, men ett steg åt rätt riktning

Idag var det bortamatch mot Linköping som gällde, en riktigt ståtlig buss skulle ta oss dit och en underbart go chafför som körde oss. Fick reda på att han hade kört MODOs a-lag till flygplatsen efter matchen igår, måste jag berätta för Sara när hon kommer hem! När vi väl anlände till Linköping fick vi reda på att vi skulle få lira i Arenan, inte varje dag som ett b-lag får lira i a-hallen. Innan hade LHCs A-lag träning och jag for genast dit för att spana lite efter Pajen!

Matchen gick tyvärr inte lika bra, vi tog ledningen väldigt tidigt och vi hade bra press. I andra så halkade vi efter och LHCs lyckades göra två snabba mål. Tyvärr fick vi inte tillbaka tempot vi hade haft innan och i tredje genom en soloåkning så gjorde dom ytterligare ett mål. Det sämsta var verkligen när man satt högt och sa i båset att en toppning borde ske, men coachen gjorde absolut inget. Och vi fick spela boxplay dom sista två minuterna, väldigt dåligt måste jag säga. 
Förra gången vi var i Linköping så åkte vi hem med en förlust med 9-0 så det kändes skönare att veta att vi börjar bli bättre, i alla falll resultatmässigt. Nästa gång tar vi dom, det känner jag på mig. 

Nu har jag varit hemma en liten stund, smsade med Chris på bussen. Måste säga att det är riktigt svårt att skriva engelska på mobilen.. Så jag ringde honom när jag kom hem och vi kanske ska ses lite senare ikväll. Hoppas på det =) Även om jag är riktigt trött, men nu vet jag att jag till och med vågar prata med honom i telefon. Det är underbart!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0