Den största rädslan

"Vad är du mest rädd för?"  - Att se Mamma igen.

Pulsen var så hög, tårarna ville forsa fram men jag tog djupa andetag för att inte börja gråta. Tittade på en tavla i advokatrummet för att inte låta hon,min advokat se mina tårar. Jag har aldrig varit så rädd eller nervös i hela mitt liv, och allt bara släppte när jag väl kom in i salen. Tårarna forsade fram när jag fick se skymten utav Mamma, få höra hennes röst efter ett år. Mina händer skakade, pappas händer skakade, mamma hånlog.
Jag blev förhörd efter pappa och hade som "tur var" redan gråtit så mycket så jag kunde prata lugnt och sansat när åklagaren frågade mig en massa frågor.
Att se sin mamma sitta och hånle mot en och säga att man ljuger, det önskar jag inte ens min värsta fiende att få vara med om. Det är skönt att det är över nu, det jag så länge har varit rädd för. Domen kommer på torsdag, men vad händer sen då? Lite böter och troligen vilkorligt, hon kommer ju ändå aldrig bli bra igen. Det kommer aldrig funka mellan oss, hon kommer fortfarande leva i sin fantasi och anklaga mig.
Det enda jag ville var att ha tillbaka min underbara mamma <3

Kommentarer
Postat av: Linnéa

gumman, stackarn. kan förstå att det är hemskt. Men det kommer gå bra.. och jag hoppas att din mamma kommer bli bli bra.

Fast du har iaf tur du har en sådan bra pappa!

älskar dej gums.puss

2008-03-16 @ 16:34:58
URL: http://linypiny.blogg.se
Postat av: emelie

uush. jag börjar gråta nu:( faktiskt på riktigt.. gumman.. vet inte vad jag ska säga.. mer än att jag finns här för eran fina familj. ni är de underbaraste som finns! kan inte förstå att det händer :(

*krama om jättehårt till världens ende* /din kusin Em föralltid

2008-03-21 @ 12:14:59
URL: http://emelpemel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0