Åldersnoja

Jag ska försöka sluta tänka på min åldersnoja, jag är 20år, har hela livet framför mig. Varför ska jag stressa? Ibland känns det som om att min 25års kris redan har börjat, ska man välja det enkla och fasta livet eller det vågade?
Ett år har gått efter studenten, vad har jag egentligen gjort? Jobbat, vart i Turkiet och New York, spelat hockey och tränat, festat och nästintill hållt mig här omkring. Vad har ni gjort efter studenten? Blev det som ni tänkte er? Jag vill verkligen plugga till hösten, för mig känns det som om att det måste man prova på. Och då är det lika bra att testa det medans man är ung. Även om det tar emot att sätta mig i skolbänken igen.
Jag måste försöka lugna mig, jag är inte gammal! Satt och pratade med en kollega idag, frågade hur hon var i min ålder. "Jag var gift och fick mitt första barn när jag var 21!" HJÄLP, det fick mig inte direkt att slappna av mera. Tur att alla inte planerar sina liv likadant. För jag har inte tänkt att få barn om fleera år.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

men du är ju så ung än. Och har flera år framför dig.
jag tänker inte skaffa barn fören typ 6 år. måste ju ha en kille först o främst med..:S
det är jag som borde ja noja, ligger ju två år före ;)

2008-06-04 @ 22:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0