Tråkig dag

Det här är nog en av världens längsta dag, varje gång blickarna faller på klockan (väldigt ofta eftersom att jag sitter vid en dator hela dagen) så ser man att det bara har gått några enstaka minuter. Trodde det skulle bli fullt upp i morse när "chefen" kom och sa till att jag skulle få två tonval pga personalbrist. Men tänk så fel jag hade, ännu en dag att spendera flera timmar på korkade internetsidor.
Idag funderar jag på att handla, jag ska troligen festa både fredag och lördag. Jag har någon fix idé, jag vill inte ha kläder som jag redan har använt på krogen en gång till. Tyvärr så måste jag ju ha det, då jag inte har råd att köpa nya kläder varje vecka. Men i helgen vill jag verkligen ha någonting nytt på mig. Om jag nu hittar någonting på stan, finns bara rea och det är verkligen värdelöst. Helt ok när man väl hittar ett fynd utan ansträngning, annars är det bara panik när alltid ligger huller om buller och alla slåss för att få tag på just det där plagget som ligger ensamt längst ner. Varför blir folk galna så fort de ser en rea skylt?

Jag trivs så otroligt bra i kort hår-även om jag innerst inne inte tycker att jag passar i det. Men det är bara sååå skönt att slippa ha hår som hänger och det här korta håret är så mycket roligare att fixa. Plus att den som ser en på morgonen med min morgonfrilla får sig ett gott skratt då det står åt ALLA håll och kanter.

Jag är livrädd- jag är själv hemma och jag tvingar mig att inte somna. Jag ligger verkligen och tänker att det är någon som har smugit sig in i huset och ska sticka mig med kniv om jag somnar. Låter som om att jag är ett litet barn, men jag tror det som hände mig förut ligger bakom all denna rädsla. Känslan av att vara iaktagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0