Den som gapar efter mycket

När man har pengar, ja då är det så otroligt svårt att släppa dom. Att se siffrorna på internetbanken bli mindre och mindre. Sakta tyna bort, sedlar du aldrig håller i din hand. Känna begäret växa, vilja ha så mycket mera men ändå behålla allt. Spendera, shoppa, cashen bara flyger iväg. En liten kastvind, en enda tanke, kortet dras. Känslan av att må bra, dagen efter, kontouttdrag, hjärtklappning och nudlar i en månad.
Jag köpte en dator idag, 10,200kr bara sådär. En speciell känsla att göra av med pengar på en liten grej som har en tum på 15,4 och väger mindre än 3kg. Beställde även mobiltbredband, snart kan jag till och med sitta och skriva blogg när jag bajsar. Tänk vad världen går utför, kanske borde man göra av med pengarna på andra saker som har lite mer nytta än bajsbloggande. Även om jag tror att ni kommer tycka att det är trevligt!
En månad kvar tills jag är en fattigstudent, lika bra och leva i nuet och invänta lönen på fredag. Än är jag kung i baren, istället för att vara en råtta till student! Även om det livet lockar, budget, sparande, nudlar och ingen shopping.
Vilka problem man kan ha när man är bortskämd?

Just ja, ett stort problem jag också har är; Hur fan ska jag klara av att tvätta kläder? Och ta i smutsig disk nu när jag ska leva utan diskmaskin i ett helt jävla år??
Som sagt var, vi lever ett svensson liv.


Kommentarer
Postat av: Cassa

Att spendera pengar är underbart snygging ! ;)

2008-07-22 @ 22:29:52
Postat av: Gibbs

Vad heter du mer än Therese?

2008-07-28 @ 20:49:23
URL: http://gibban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0