Hur får man tiden att gå fortare?

Sitter på jobbet, inget att göra som vanligt. Helt dött, någon äter ett äpple, de flesta läser en bok. Hur roar man sig på ett kontorslandskap utan att störa alla andra? Inte direkt så att man kan sätta på radion och dansa loss till en bra låt. Det är helt enkelt tråkigt med kontorsjobb, ändå får man hela tiden folk som tycker att det är "glamour" att jobba på kontor. Som om att det skulle vara status att sitta vid en dator 8timmar om dagen?

Ska till kuratorn om en timme, vi ska skriva intyg. Bajs! Kul att sitta där och skriva om hur jag mådde bara för att min advokat vill ha ett intyg på det. Ingen mascara idag, lika bra det.
Tårarna kommer välla fram när jag tänker tillbaka på tiden som jag levde. Och jag tycker inte om att gråta, speciellt inte framför någon annan. Även om jag känner min kurator så himla bra så är det ändå svårt att öppna sig. Jag vill helst bara forsätta le och låtsas att allt är bra, kanske gråta en skvätt när man är själv hemma.
Egentligen skulle alla må så himla mycket bättre om man ställde sig och grät framför en person som man inte känner en gång i månaden och berättade om allt skit!

P.S! Lägg märke till klockan som jag lyckades lägga till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0