Kan man ha 25års kris redan nu?

Efter en stunds funderande på vad jag skulle tänka mig att kunna bli så snurrar det i huvudet. Det finns så mycket som jag är intresserad utav, så mycket jag egentligen skulle vilja göra. Men är det det yrket som är menat för mig? Jag vill plugga engelska, pyskologi, sociologi, idrott, ekonomi. Listan kan göras lång...
Vet att det inte är många i min ålder som vet vad dom vill göra, men det är frusterande att inte veta. Hoppas att en termin på högskolan i höst ger mig svar på mina frågor. Här tänker jag inte sitta/stå hela mitt liv ialla fall. Det här är bara en plats jag ska befinna mig på under en period för att jag behöver pengar.
Jag är 20år nu, tänk om 5år. Då har jag min berömda 25års kris, det är då jag kommer ha riktig panik över hur jag ska göra med mitt liv. Ska jag plugga vidare och leva livet, eller ska jag försöka klamra fast mig i en säker vardag med man och barn. Ibland känns det som om att jag har den krisen redan nu, det är så oerhört mycket jag vill hinna med. Men ändå gör jag ingenting, jag bara står här på mitt kontor och försöker hålla ögonen öppna. Vissa dagar önskar jag att chefén kom och sa till mig att jag bara behövder jobba två-tre dagar i veckan, även om jag får mindre pengar (som jag behöver så mycket nu) så skulle det kännas så skönt med ledig tid!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0