Studentlivet är GALET!

Jag läser just nu Engelska A på högskolan i Jönköping (HLK) och nu i tio veckor framöver ska vi läsa två delkurser paralellt med varandra. Första heter Engelsk språkfärdighet och den andra Engelskspråkig litteratur.
Till bara dom tio veckorna kommer vi behöva 8 stycken kurslitteraturböcker och 4st vanliga böcker.
Jag har precis beställt 7st utav kurslitteraturen, för 1900kr! Förstår ni vad pengar det går åt till att bara köpa böcker, visst har jag köpt allt nytt och skulle kunna köpa begagnat. Men jag har lite panik och känner att jag behöver allt just nu!

Hur ska man klara sig på 7500kr när sådana här utgifter finns i studentlivet? Ska kanske inte klaga, idag kostar jag på en söndagsmiddag med att äta lax! Pengarna rullar ut!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

välkommen till studentlivet!! sånt slit har jag stått ut med i flera år nu ;)

2008-08-24 @ 19:07:03
URL: http://linypiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0