Så var man smålänning då

Satt och pratade med Emma idag en sväng och blev påmind om att jag nu är smålänning. Haha, det hade jag totalt glömt bort, det låter så konstigt att säga att jag bor i Småland. Så långt bort på något sätt, inte som mig.
Har tyvärr inte hunnit med att se så mycket utav Jönköping än, men lovar er att det kommer finnas tid för det i framtiden. Idag har jag handlat en massa till lägenheten, så har det riktigt mysigt på rummet. Hittade till Ikea helt själv, och även till Maxi! Jag som har lokalsinne som en åsna!

I morgon får jag träffa Emmas mamma som kommer på besök, ska rådfråga henne lite om saker, tex rullgardiner och sånt där svårt. Behöver lite hjälp med att skruva också! Märks att det är första gången man flyttar hemifrån!
Åker även iväg i morgon, så kommer inte bli någon uppdatering här inte! Kommer hem på söndag igen troligen med världens träningsvärk! Börjar bli skapligt nervös inför lägret! Jag är ingen damlagspelare egentligen och nu ska jag iväg med a-laget, så kommer känna mig riktigt kass! Men det är bara att kämpa på!
Ringde min nya tränare idag, så de kommer och hämtar upp mig i morgon efter samligen så jag slipper oroa mig över att hitta dit och låta bilen stå där hela helgen!

På måndag börjar skolan, tur att Emma går ett program bara på engelska så jag har proffshjälp här hemma! För nu är det faktiskt mitt hem, mitt namn står på dörren och jag har ändrat min folkboföring och adressändrat. Snart kanske man börjar få lite post hem hit också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0