Humöret svänger

Igår kändes det som om att livet var över, idag så började dagen precis likadant. Men jag tog mig i kragen och åkte ner på fotbollsträningen. Herregud, jag har glömt bort hur glad jag blir utav att träna. Att känna svetten rinna och pulsen slå så hårt, det är verkligen livet. Ska hoppa in några byten på fotbollsmatchen de har i morgon också, hoppas jag slipper för jag har aldrig spelat på riktigt!

Fick reda på idag att jag är välkommen på a-lagets träningsläger nästa helg med hockeyn, så efter två dagar i jönköping åker jag iväg till Skillingaryd och spelar hockey. Snacka om att jag är peppad till tusen, börja det nya livet där nere med fyra fem ispass och en massa fys. Plus en massa nya människor man ska leva ihop med och andas hockey. Låter inte mitt liv värt att leva? Jo, så fort hockeyn finns i mitt liv så ler min själ.

Ska ta sovmorgon i morgon och åka iväg och köpa tårta. Måste bjuda mina underbara arbetskamrater nu när det är min sista vecka på jobbet. Kommer nog sakna det livet också, även om jag vet att jag kommer tillbaka fortare än jag anar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0